میزان نیتریت مصرفی در فرآورده‌های گوشتی ایران نصف اروپا و آمریکاست

رمضان فلاحتی، رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی:

میزان نیتریت مصرفی در فرآورده‌های گوشتی ایران نصف اروپا و آمریکاست

صنعت فرآورده‌های گوشتی از نظر فناوری، ماشین‌آلات و افراد متخصص هیچ کم و کسری نسبت به برندهای اروپایی و آمریکایی ندارد، اما به‌دلیل محدودیت‌های قانونی، بسیاری از محصولات جدید این صنعت وارد بازار نمی‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی، مهندس رمضان فلاحتی، رئیس هیأت مدیره این انجمن ضمن بیان این مطلب افزود: مشکل عمده امروز تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی محدودیت‌های قانونی است و از این‌رو انجمن با تشکیل کمیته‌ای درصدد ایجاد آزادی عمل برای واحدهای تولیدی است.
وی اظهار داشت: هم‌اکنون بسیاری از محصولات واحدهای تولیدی قابلیت ورود به بازار رقابتی را دارد، اما به‌واسطه عدم همخوانی با یکی از ضوابط استاندارد وارد بازار نمی‌شوند.
فلاحتی با تأکید بر این‌که چنین محدودیت‌هایی در عمل مانع تنوع در تولیدات فرآورده‌های گوشتی و حفظ ذائقه مصرف‌کننده می‌شود، تأکید کرد: در طول 5 سال گذشته میزان تولید این صنعت با روش معکوس و محاسبه میزان تولید شرکت‌های تولید پوشش سوسیس و کالباس، آمار تولیدات این بخش به حدود 500 تا 600 هزار تن در سال می‌رسد و اصلاً مشخص نیست در چنین شرایطی که مصرف سرانه این صنعت به 20 گرم در روز هم نمی‌رسد، چرا این همه فضای تولید محدود می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت استفاده از نیتریت سدیم در پروسه تولید فرآورده‌های گوشتی خاطرنشان ساخت: حذف نیتریت سدیم باعث ایجاد رنگ نامطلوب در محصول شده و با ایجاد سم بوتولیسم برای سلامتی انسان بسیار خطرناک است.
فلاحتی میزان نیتریت مصرفی در صنعت فرآورده‌های گوشتی را 120PPM ، در اروپا 200PPM و در آمریکا 250PPM برشمرد و تأکید کرد: تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی با بهترین شرایط بهداشتی و مطابق با استانداردها تولید می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *