معیار تشخیص فرآورده گوشتی با کیفیت

رمضان فلاحتی، رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی تشریح کرد:

معیار تشخیص فرآورده گوشتی با کیفیت

محاسبه قیمت یک محصول فرآورده گوشتی با لیبل روی آن محصول می‌تواند یک معیار برای سلامت و کیفیت باشد.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی، مهندس رمضان فلاحتی، رئیس هیأت مدیره این انجمن ضمن بیان این مطلب و با تأکید بر این‌که هیچ محصول شناسنامه‌داری به‌طور مطلق بی‌کیفیت نیست، افزود: تنها ممکن است محصولات از لحاظ درصد کیفیت با هم متفاوت باشند.
وی متذکر شد: بی‌تردید بهترین راه شناخت محصول کیفی محاسبه قیمت با توجه به لیبل محصولات است و می‌توان با توجه به درصد گوشتی که روی محصول درج شده و قیمتی که عرضه می‌شود به ارزیابی رسید.
فلاحتی تأکید کرد: البته نباید از نظر دور داشت که به‌دلیل آن‌که واحدهای تولیدی فرآورده‌های گوشتی در تناژ بالا گوشت مصرفی خود را تهیه می‌کنند، گوشت مصرفی در این صنعت حدود 20 درصد ارزان‌تر از گوشت خانوار است و محصول 60 درصدی حاوی گوشت به نرخ روز با حدود 70 تا 80 درصد گوشت قابل محاسبه خواهد بود.
وی گفت: در این بین رقابت هم مطرح است، چرا که گاهی میان محصولات مشابه برای ایجاد رقابت، اختلاف قیمت وجود دارد که بیشتر رقابت درون‌گروهی است، اما اگر قیمت، تفاوت فاحشی داشته و با میزان و درصد گوشت همخوانی نداشته باشد، احتمال این‌که در محصول از گوشت استفاده نشده باشد، نیز وجود دارد و ممکن است درپروسه تولیداز مواد دیگری نظیر آرد، نشاسته و … استفاده شود که آن‌ها نیز مواد مضری به‌حساب نمی‌آید.
رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی اظهار داشت: سلامت محصول در دوران مصرف نیز فاکتور مهمی به‌شمار می‌رود، چرا که اگر فرآورده‌ای از یک برند، مورد رضایت مشتری قرار نگیرد، قطعاً سراغ محصول دیگری می‌روند و اغلب مشتریان همیشه به‌دنبال برند مورد پسند خود هستند.
وی افزود: به‌طور کلی باید در نظر داشت تفاوت قیمت نشاندهنده استفاده از مواد اولیه مرغوب و رقابت است و اگر مصرف‌کننده از روی لیببل محصول حول و حوش قیمت را مقایسه کند، کیفیت تولید بیشتر نمایان خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *