با هدف بررسی چالشهای حوزه سلامت برگزار شد؛
جشنواره روز جهانی ایمنی غذا با حضور مدیران صنایع غذایی
همزمان با روز جهانی ایمنی غذا، دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران اقدام به برگزاری جشنواره روز جهانی ایمنی غذا بهمنظور بررسی چالشهای حوزه سلامت کرد که در این جشنواره مهندس جمال حسینزاده، دبیر انجمن صنایع فرآوردههای گوشتی ایران و مهندس مقنیان، رییس کمیته فنی انجمن نیز حضور داشتند.
به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع فرآوردههای گوشتی ایران، این جشنواره که بهمنظور تبادل راهکارهای نوین با حضور اساتید برجسته، مدیران صنایع غذایی و صاحبنظران حوزه سلامت بود، یکشنبه 17 خرداد برگزار شد، با حضور هیأت رئیسه دانشکده بهداشت و دانشکده علوم تغذیه و رژیمشناسی، مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی تهران، اساتید گروههای آموزشی «بهداشت و ایمنی مواد غذایی» و «صنایع غذایی» و جمعی از دانشجویان مشتاق این حوزهها، فضایی برای گفتمانهای تخصصی فراهم آورد.
این گزارش میافزاید: ریاست دانشکده بهداشت دکتر جواد رفیعنژاد با خیرمقدم به میهمانان، بر ضرورت تداوم چنین رویدادهایی برای ارتقای آگاهی عمومی و بهینهسازی فرآیندهای نظارتی تأکید کرد.
در ادامه، دکتر نبی شریعتیفر، دبیر علمی سمپوزیوم، در سخنانی مبسوط به تبیین اهمیت استراتژیک کیفیت و ایمنی مواد غذایی پرداخت. وی با تشریح ابعاد مختلف بیماریهای ناشی از غذا، چالشهای پیشروی سیستم سلامت در این حوزه را تحلیل و بر لزوم انطباق تولیدات صنعتی با استانداردهای سختگیرانه بهداشتی تصریح کرد.
بر پایه این گزارش بخش دوم این جشنواره به میزگرد تخصصی با حضور صاحبنظران و مدیران صنایع اختصاص یافت. در این نشست، شرکتکنندگان ضمن تبادلنظر درباره معضلات موجود در چرخه تولید تا مصرف راهکارهای عملیاتی برای پیشگیری از بیماریهای منتقله از غذا و افزایش سطح سلامت جامعه را مورد واکاوی قرار دادند.
گفتنی است این جشنواره که با استقبال دانشجویان رشتههای بهداشت ایمنی مواد غذایی و کنترل کیفی همراه بود، بار دیگر بر اهمیت نقش «دانشگاه» به عنوان دیده بان سلامت و «صنعت» به عنوان بازوی اجرایی در تأمین غذای سالم و ایمن تأکید کرد و خروجی آن نوید بخش تعاملات سازنده بیشتر در راستای صیانت از سلامت آحاد جامعه است.

