تغییر فرمول پخت ناگت‌های مک دونالد

سرویس بین‌الملل: سرآشپز مک دونالد توضیح می‌دهد که چرا مک دونالد فرمول پخت ناگت‌های خود را تغییر می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران وقتی مک‌دونالد تصمیم گرفت تا از فرمول مک ناگت جدید خود در منو رونمایی کند، سرآشپز سابق این رستوران در شبکه اجتماعی خود با انبوهی از درخواست‌ها برای توضیح این موضوع رو به رو شد. این سرآشپز که تا سال 2019 برای مک دونالد کار می‌کرد و در صفحه اجتماعی خود که بیش از 200 هزار نفر دنبال کننده دارد همیشه ترفند‌های آشپزی را برای تجربه کاربران به اشتراک میگذارد در پاسخ به جواب یکی از کاربران که پرسیده بود‌: «می‌خواهم بدانم چرا فرمول ناگت‌ها را تغییر دادند؟ نسخه قدیمی خیلی بهتر بود». پاسخ داد: «این تغییر فرمول به دلیل استفاده مک دونالد از دارک میت (دارک میت به معنای ران مرغ، پا و پشت مرغ) به‌جای استفاده از وایت میت (وایت میت به معنای سینه و بال مرغ‌) است».
این سرآشپز با نام مایک، که نکات جالب او قبلاً در روزنامه The Mirror نیز چاپ شده بود، گفت: «در ابتدا استفاده از بخش‌هایی از گوشت مرغ ممنوع بود، چرا که با کیفیت در نظر گرفته همخوان نبود و در بازار جلوه خوبی نداشت و در گذشته استفاده از گوشت سفید، یعنی سینه مرغ به عنوان یک محصول با کیفیت در نظر گرفته می‌شد. بنابرین ما در آن زمان ناگت‌های خود را با استفاده از گوشت سفید به مردم ارائه می‌دادیم که همچنین تأثیر مثبتی نیز بر روی سلامتی داشت.
مایک همچنین افزود‌: «که مقررات مختلفی برای رستوران‌ها وجود دارد که ممکن است در حال حاضر غیرمجاز برای استفاد در منوی رستوران‌ها باشندو یا حتی ممکن است به‌دلیل تغییر سیاست‌های مک دونالد برای استفاده نکردن از طعم‌های غیرخوراکی و رنگ‌های غیرطبیعی باشد».
سرآشپز سابق مک دونالد همچنین اضافه کرد‌: «این همان کاری است که سرآشپزان تحقیق و توسعه و دانشمندان مواد غذایی انجام می‌دهند، یعنی پایداری توسعه.
یکی از نکات جالب دیگر مک دونالد این است که این مجموعه رستوران‌ها برخلاف گوشت گاو که از بازار آزاد خریداری می‌کند، مرغ را خود در مزرعه پرورش می‌دهند و حتی قسمت‌هایی که استفاده نمی‌کند را می‌فروشد».
با این‌حال، توضیحات او باعث اختلاف نظر دنبال‌کنندگان او شد، یکی از کاربران گفت: «هنوز می‌گویم ناگت‌های قدیمی به‌طور قابل توجهی خوشمزه‌تر بودند.» در حالی‌که یکی دیگر گفت: «من کیفیت و طعم مک ناگت جدید را بیشتر دوست دارم».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *