آزمون بافت شناسی فرآورده‌های گوشتی به آزمایشگاه‌های معتبر سپرده شود

دکتر رضی خسروشاهی، عضو کمیته فنی انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی:

آزمون بافت شناسی فرآورده‌های گوشتی به آزمایشگاه‌های معتبر سپرده شود

آزمون‌هایی نظیر بافت شناسی در محصولات فرآورده‌های گوشتی باید توسط آزمایشگاه‌های معتبر انجام شود تا هیچ‌گونه شک و شبهه‌ای باقی نماند.

به گزارش روابط عمومی انجمن، دکتر رضی خسروشاهی، عضو کمیته فنی انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: با توجه به رقابت فعلی میان واحدهای تولیدی هرچقدر نظارت ارگان‌های دولتی درخصوص آزمون‌های فرآورده‌های گوشتی به‌خصوص آزمون بافت شناسی بیش‌تر باشد واحدهایی که محصول باکیفیت تولید می‌کنند در چرخه باقی می‌مانند، البته این آزمون‌ها باید به آزمایشگاه‌های معتبر ارگان‌های نظارتی سپرده شود تا نتایج به‌دست آمده کاملاً مورد تائید باشد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: کالاهای آسیب‌رسان به سلامت با افزایش فشار خون، افزایش قند خون و افزایش چربی‎های بد و ایجاد اضافه وزن عامل مهمی در ابتلا به بیماری‎های قلبی عروقی، دیابت و سرطان می‌باشند. این کالاها امروزه با حجم بالایی در سوپرمارکت‌ها یافت می‏شوند.
خسروشاهی تأکید کرد: نتایج مطالعات سیستماتیک نشان داده است که تبلیغات فراورده‌های گوشتی روی ترجیحات غذایی افراد، افزایش تقاضا برای خرید و میزان مصرف تأثیرگذار است. قانونگذار به منظور کاهش آسیب‎پذیری افراد جامعه، مسوولیت اعلام فهرست کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت ‌را برعهده وزارت بهداشت نهاده است.
به گفته وی هدف از این برنامه ‌ارتقای آگاهی عمومی مردم در خصوص کالاهای آسیب رسان به سلامت و این‌که تبلیغ این کالاها به منزله امن بودن آنها نیست می‌باشد و همچنین حذف و به حداقل رساندن تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان به سلامت از طریق کنترل و نظارت منابع تبلیغاتی اعم از صدا و سیما، فضاهای مجازی و بیلبوردهای تبلیغاتی است.
عضو کمیته فنی انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی اظهار داشت: اما صحبت من با مسئولان این است که با توجه به این‌که اکثر مواد غذایی و نوشیدنی‌های تولیدی ممکن است آسیب‌رسان باشند و تبلیغ آنها غیر‌قانونی، لذا حداقل با افزایش دادن آگاهی عموم جامعه نسبت به استفاده صحیح و درست این محصولات از طریق رسانه‌های عمومی اقدام کرده تا دید افراد نسبت به مصرف این محصولات باز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *