قرار گرفتن غیرمنصفانه سوسیس و کالباس در فهرست کالاهای آسیب‌رسان

مصطفی عبداللهی، مدیرعامل شرکت فرآورده‌های گوشتی «رباط» اعلام کرد:

قرار گرفتن غیرمنصفانه سوسیس و کالباس در فهرست کالاهای آسیب‌رسان

در حالی سوسیس، کالباس و فرآورده‌های گوشتی در سه ردیف نخست فهرست کالاهای آسیب‌رسان قرار دارند که سیگار در رده نهم قرار دارد که بسیار غیرمنصفانه است.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی مصطفی عبداللهی، مدیرعامل شرکت فرآورده‌های گوشتی رباط ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: متأسفانه کسانی که سوسیس و کالباس را در لیست کالاهای آسیب‌رسان قرار داده‌اند، بدون در نظر گرفتن هیچ معیاری آن را لحاظ کرده‌اند؛ به طوری که سوسیس، کالباس و فرآورده‌های گوشتی و ساندویچ در سه ردیف اول لیست کالاهای آسیب‌رسان قرار دارند، اما سیگار در رده نهم یا دهم آن قرار گرفته است و این امر نشان می‌دهد که یک جریان در کار است که در صورت برخورداری از قدرت و هزینه‌کردن می‌تواند این موضوع را تحت تأثیر قرار داد. به نظر من افرادی ناآگاهانه، این مسأله را تعریف و اطلاع‌رسانی کرده و همین امر، مبنای تصمیم‌گیری برای حوزه مالیاتی قرار می‌گیرد، خیلی عمیق به حوزه کسب و کار فکر نکرده‌اند که ببینید با تصمیمی که می‌گیرند چه تعداد از نیروی انسانی و شرکت‌ها، تحت الشعاع قرار می‌گیرند!
وی گفت: 20 گرم مصرف سرانه فرآورده‌های گوشتی مردم در ایران، رقمی نیست که سلامت مردم را به خطر بیندازد. نیتراتی که از آن صحبت شده و تبدیل به یک چماق ترسناک برای سلامت مردم شده است، در محصولاتی مثل سیب‌زمینی، پیاز و میوه‌ها نیز وجود دارد و به راحتی مورد مصرف مردم قرار می‌گیرد و در آن‌جا هیچ کس نگران سلامتی مردم نیست!
عبداللهی اظهار داشت: متأسفانه در هیچ کشوری ندیدیم که چنین هجمه‌ای به صنعت خود وارد سازند. در ترکیه، محصول سوسیس و کالباس، 6 ماه تاریخ انقضا دارد و در هیچ جا مثل ایران با این مسأله برخورد نمی‌کنند و این‌ها به واسطه محدودیت‌هایی در حوزه دانش و تخصص افراد تصمیم‌گیر نمود می‌یابد.
به گفته وی متأسفانه ما در این حوزه، ضعف جدی داریم و نمی‌دانیم در کجا روی حوزه استراتژی‌هایی بر مبنای سلامت تمرکز داشته باشیم. در رابطه با نیترات و یا هر عامل منفی دیگر در خوراک مردم، آن را رسانه‌ای و ایجاد ترس می‌کنیم و نمی‌دانیم که در کجا اثر منفی بیشتری خواهد داشت.
مدیرعامل «رباط» متذکر شد: باید بدانیم که بیشتر در کجا باید روی سلامتی مردم تمرکز کنیم. با یک آمار دقیق می‌توان دریافت که در محصولات کشاورزی نیز استفاده بیش از حد از برخی مواد همچون اوره می‌تواند برای سلامتی مردم مضر باشد و این امر تنها در حوزه غذا تعریف نمی‌شود و در حوزه کشاورزی نیز اتفاق می‌افتد.
به گفته وی در آن‌جا است که باید دیوارها را فرو ریزیم و نسبت به تعیین سیاست‌هایی که بتواند جریان را خنثی کند، اقدام نماییم، اما متأسفانه هیچ سروصدایی در آن جا شنیده نمی‌شود و تنها صنعت فرآورده‌های گوشتی به پیراهن عثمان برای لاپوشانی و بهره‌برداری مبدل می‌شود؛ تنها برای این‌که بگویند ما نسبت به جریان سلامت خیلی حساس هستیم و این یک پارادوکس است که نمی‌توان نگاه منصفانه آن را احساس کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *