ضرورت ایجاد سازمانی مستقل برای سیاستگذاری در صنایع غذایی

مصطفی عبداللهی، عضو هیأت مدیره تعاونی وطن اعلام کرد:

ضرورت ایجاد سازمانی مستقل برای سیاستگذاری در صنایع غذایی

تعدد سازمان‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیرنده از جمله سازمان غذا و دارو، سازمان دامپزشکی، وزارت بهداشت و… ناهماهنگی‌های بسیاری ایجاد کرده، لذا تشکیل یک سازمان مستقل برای سیاستگذاری و ریل‌گذاری در بخش صنعت غذا ضروری است.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی، مصطفی عبداللهی، عضو هیأت مدیره تعاونی وطن و مدیرعامل شرکت «رباط» ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: نبود تمرکز در بخش سیاستگذاری، تعدد نهادهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر درخصوص استانداردها و رفتارهای نظارتی، عدم ثبات در قیمت‌ها و کاهش بیش از انتظار نیروی انسانی از مهم‌ترین مشکلات تولیدکنندگان صنعت فرآورده‌های گوشتی به‌شمار می‌رود.
وی تأکید کرد: نگاه متخلفانه نهادهای نظارتی نسبت به کلیت صنعت فرآورده‌های گوشتی، به این صنعت آسیب‌زده است و عدم بهره‌گیری و ارتباط نهادهای دولتی و نظارتی با سازمان‌‌های هم سطح و هم عرض در کشورهای همجوار نیز بر بار مشکلات افزوده است.
عبداللهی افزود: عموماً سخت‌گیری‌های بیش از حد نسبت به این صنعت هیچ منطق اقتصادی، فنی و بهداشتی ندارد و به اعتقاد بنده به نوعی حکم پاک کردن صورت مسأله را دارد، چرا که باید فرآیندها مورد بازنگری قرار گیرد تا از مبدا مسایل قابل حل باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *