صنعت گوشت قرمز استرالیا و هدف‌گیری بازار انگلیس

صنعت گوشت قرمز استرالیا برنامه‌هایی برای ورود به بازار انگلیس با راه‌اندازی برند «Aussie Beef & Lamb» دارد.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع فرآورده های گوشتی ایران، صاحب این برند، می‌گوید که این برند برای حرفه‌ایان صنعت غذا و خریداران و خرده‌فروشان این صنعت در انگلیس است که به دنبال یافتن گوشت قرمز با کیفیت بالا و سازگار با محصولات بریتانیایی هستند.
این اقدام در پی توافق تجارت آزاد بین انگلیس و استرالیا است که در ماه اردیبهشت 1402 به اجرا درآمد.
سازمان گوشت و دام زنده استرالیا امیدوار است که این برند بتواند بخشی از ۴۰۰هزار تن گوشت گاو و ۸۰هزار تن گوشت گوساله که هر ساله از خارج به انگلیس وارد می‌شود را تأمین کند.
در حال حاضر، انگلیس حدود یک سوم گوشت قرمز مصرفی خود را از مناطقی مانند اروپا، نیوزیلند و آمریکای جنوبی وارد می‌کند.
این برند تازه تاسیس شده برای ترویج گوشت قرمز استرالیا در بازارهای صادراتی خود که شامل گوشت گاو، گوشت گوسفند، گوشت بز و گوساله است از صنعت خود به این شکل یاد کرده است، «محصولاتی با تضمین کیفیت بالا».
این سازمان گفت: «این برند برای گوشت قرمز با کیفیت همراه با طعمی بی نظیر و همچنین طبق استانداردهای بالای ایمنی غذا تلاش فراوانی می‌کند».
یکی از اولویت‌های اصلی برای MLA (سازمان گوشت گاو استرالیا)، ایجاد جایگاهی برای گوشت گاو مرغوب و تغذیه شده با غلات خواهد بود، که در حال حاضر این نوع گوشت در بریتانیا به مقدار زیاد در دسترس نیست و برای بازارهای محدودتر مثل رستوران های لوکس و سوپرمارکت های خاص جذاب است.
سازمان گوشت و دام زنده استرالیا اعلام کرد: استرالیا تجهیزاتی برای تولید مقادیر زیاد گوشت گاو دارد به همین دلیل است که به طعم و پخت عالی خود مشهور است.
علی‌رغم نگرانی‌ها در مورد کیفیت و اعتبار گوشت قرمز استرالیا در آستانه توافق تجارت آزاد، MLA تاکید کرد : کشاورزان استرالیایی “متعهد به پایداری ‌محیط زیست و بهترین عملکرد هستند”. صنعت گوشت قرمز استرالیا در نظر دارد تا سال 2030 به انتشار صفر کربن برسد و از سال 2005 کاهش 65 درصدی در انتشار دی اکسید کربن داشته است.
استفان ادواردز، مدیر بازرگانی MLA بریتانیا، در این رابطه می‌گوید: «بریتانیا کشوری است که عاشق گوشت قرمز است. صنعت گوشت هم بازاری با محصولات متنوع است بنابراین افزایش تقاضا در انگلیس شرایط را برای صادرات از استرالیا ممکن می‌سازد».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *