رشد 4.5 درصدی بازار سوسیس و ژامبون دودی

سرویس بین‌الملل: سوسیس و ژامبون دودی که از طریق تبخیر، نمک‌دهی، دودکردن، ترکیب کردن و سایر فرآیندها تهیه می‌شوند، با عنوان «بازار سوسیس و ژامبون دودی» در سال 2020 به ارزش 13.9 میلیارد دلار به ثبت رسید که این میزان تا سال 2030 به 20.9 میلیارد دلار خواهد رسید و با نرخ رشد سالانه 4.47 درصد از سال 2021 تا 2030 در حال رشد خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران، بازار سوسیس و ژامبون دودی به دلیل تغییر ترجیحات مصرف کنندگان، در بازارهای جهانی رواج پیدا کرده است. افزایش درآمد، تغییر سبک زندگی، افزایش پذیرش غربی‌سازی در صنعت غذا و رشد سریع جمعیت شهرنشین منجر به توسعه بازار سوسیس و ژامبون دودی در طول این چند سال اخیر شده است، چرا که مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند از محصولات آماده پخت و آماده مصرف استفاده کنند. صنعت سوسیس و ژامبون دودی نیز در راستای ترجیحات مصرف کنندگان قدم برداشته است و در نتیجه توجه به علایق مصرف کنندگان باعث شده است که شاهد رشد این صنعت در بازرا جهانی باشیم.
بر پایه این گزارش یکی از دلایل دیگر رشد صنعت سوسیس و ژامبون دودی، افزایش ترجیح مصرف کنندگان به گوشت ارگانیک در سراسر جهان است. منظور از گوشت ارگانیک، این است که حیوانات بدون هیچ محرک رشد یا هر گونه افزودنی دیگری رشد کنند و علوفه حیوانی نیز باید بر اساس استانداردها کاشته شود.امرزوه مصرف کنندگان با افزایش آگاهی و نگرانی درباره عادات غذایی سالم، به انتخاب این نوع از محصولات غذایی (محصولات ارگانیک) روی آورده‌اند. غذاهای برچسب‌دار و ارگانیک تضمین می‌کنند که غذا بدون مواد شیمیایی تولید شده است. بنابراین، استفاده از گوشت ارگانیک در تولید سوسیس و ژامبون دودی در بازارهای توسعه‌یافته افزایش قابل توجهی داشته و همین امر باعث رشد این صنعت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *