دستورالعمل نشانه‌گذاری محصولات دارای علامت استاندارد اعلام شد

از سوی سازمان ملی استاندارد؛

دستورالعمل نشانه‌گذاری محصولات دارای علامت استاندارد اعلام شد

با توجه به درخواست مکرر انجمن‌های تخصصی صنایع مختلف و واحدهای تولیدی سراسر کشور از سازمان ملی استاندارد مبنی بر افزایش مهلت اجرای مفاد این دستورالعمل درباره اندازه و ابعاد نشان استاندارد و مشکلات اجرای آن‌، جهت شفافیت موضوع، تسهیل اجرای الزامات مندرج در دستورالعمل مذکور و حمایت از واحدهای تولیدی در راستای شعار سال، موارد اعلامی از سوی سازمان ملی استاندارد ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران در واحدهای تولیدی متقاضی استفاده از تسهیلات مذکور باید حداکثر تا تاریخ 20 شهریورماه مستندات مربوط به بند یک را به نحو مقتضی در اختیار اداره‌کل قرار دهند.
بر پایه این گزارش در این اطلاعیه آمده است: اداره کل استان تهران پس از اعلام واحد تولیدی، نسبت به بازرسی و صحه‌گذاری مستندات ارائه شده اقدام خواهد کرد و با اخذ تعهد از بالاترین مقام واحد تولیدی، حداکثر زمان مصرف این اقلام را صورتجلسه نموده تا واحد تولیدی بتواند اقلام مذکور را تا زمان تعیین شده در صورتجلسه استفاده نماید.
گفتنی است حداکثر زمان مصرف اقلام و ملزومات برچسب‌گذاری موجود در انبار واحدهای تولیدی تا پایان سال 1402 می‌باشد و این زمان قابل تمدید نیست.
همچنین پس از اخذ و تایید مستندات واحد تولیدی، اداره‌کل استان، نسبت به تکمیل فایل مربوطه اقدام و پس از جمع‌بندی فایل به دفاتر تخصصی سازمان جهت بارگذاری در سامانه سینا ارسال خواهد کرد.
این گزارش می‌افزاید: درج نشان ملی استاندارد در بسته‌بندی‌های ثانویه مطابق با مفاد 6-8-11 دستورالعمل، در بسته‌بندی‌های ثانویه ابعاد نشان ملی استاندارد باید متناسب با سطح بسته‌بندی باشد و همچنین مفاد مندرج در بند 6-8-10 دستورالعمل (سطح اختصاص داده شده به نشان مذکور به میزان 5 درصد سطح نمای اصلی نمایش) برای بسته‌بندی ثانویه کاربرد ندارد.
بر پایه این گزارش درخصوص الزامات درج نشان ملی استاندارد ایران برای فرآورده‌های بسته‌بندی شده با کاربرد صنف و صنعت آمده است: برای آن دسته از فرآورده‌های بسته‌بندی شده که در سطح عرضه توزیع نمی‌شوند و کاربرد آن صرفاً در صنایع و صنف می‌باشد، رعایت مفاد این بند دستورالعمل درخصوص رنگ و ابعاد الزامی نبوده و صرفاً درج علامت استاندارد به همراه شماره پروانه استاندارد بر روی بسته‌بندی الزامی است.
همچنین درباره الزامات درج نشان ملی استاندارد ایران برای بسته‌بندی‌های با سطح نمای اصلی بزرگ نیز در اطلاعیه تصریح شده است: برای آن دسته از بسته‌بندی‌هایی که نمای اصلی نمایش آنها از 500 سانتی‌متر مربع بیشتر است، درج نشان استاندارد با ابعاد 25 سانتی‌متر مربع بلامانع است.
این گزارش می‌افزاید: سطح اختصاص داده به نشان ملی استاندارد ایران شامل علامت سازمان ملی استاندارد، عبارت «سازمان ملی استاندارد ایران» و شماره پروانه استاندارد است و سطح اختصاص داده شده صرفاً به نشان استاندارد باید حداقل 75 درصد از کل سطح باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *