«تأمین مواد اولیه» مهمترین اولویت تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی

مهندس محمد‌تقی مقنیان، عضو کمیته فنی انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی اعلام کرد:

«تأمین مواد اولیه» مهمترین اولویت تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی

مهمترین اولویت امروز تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی تأمین مواد اولیه موردنیاز تولید است که عموماً به سختی انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران، مهندس محمدتقی مقنیان، عضو کمیته فنی انجمن ضمن بیان این مطلب افزود: اغلب مواد اولیه مصرفی صنایع گوشت جزو کالا‌های اساسی است نظیر روغن، تخم مرغ، آرد، شکر، گوشت گاو و گوشت مرغ که در بین آنها تهیه گوشت بسیار سخت‌تر و پر‌هزینه شده است و در واقع اولویت اصلی تامین گوشت مورد نیاز است که تا به حال عمدتا از طریق واردات از کشور برزیل و هند انجام می‌شد که با بروز مشکلات ارزی، افزایش نرخ ارز، عدم تخصیص به موقع و انتقال ارز باعث تاخیر در ترخیص گوشت از گمرک شده و تعادل بین عرضه و تقاضا به هم خورده و با افزایش هزینه‌های دموراژ و نگهداری یخچالی و پر‌هزینه شدن مراحل عملاً قیمت گوشت در مسیر افزایش قرار گرفته است.
وی گفت: با افزایش قیمت گوشت، قیمت محصول تولیدی نیز افزایش و به تبع آن قدرت و میزان خرید مصرف کننده کاهش و تولید هم کم می‌شود.
مقنیان یادآور شد: لذا برای تحقق مهار تورم و رشد تولید در صنایع فرآورده‌های گوشتی می‌بایستی موانع تهیه مواد اولیه برطرف شود.
به گفته وی تأمین و حفظ نیروی انسانی توانمند و ماهر نیز اخیرا به صورت یک مشکل عمومی در صنایع ایجاد شده و این موضوع در صنعت فرآورده‌های گوشتی به علت مکانیزه نبودن فرایند‌ها و دستی بودن اکثرکار‌ها از قبیل قصابی و غیره به یک چالش جدید تبدیل شده است.
عضو کمیته فنی انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی متذکر شد: یکی دیگر از عوامل موثر در میزان تولید فرآورده‌های گوشتی افزایش قیمت کلیه مواد اولیه و افزایش کلیه هزینه‌های تولید است که تولید کننده‌ها حتی برای نگه داشت سطح با کمبود سرمایه در گردش روبه رو هستند و میبایستی برای تامین سرمایه مورد نیاز چاره اندیشی گردد تا کارخانه‌ها بتوانند میزان تولید را در همین سطح فعلی ثابت نموده و در ادامه بتوانند تولید را افزایش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *