بزرگترین رسالت انجمن فرآورده‌های گوشتی فرهنگسازی است

محمدکاظم اوجی، مدیرعامل« دمس شیراز»:

بزرگترین رسالت انجمن فرآورده‌های گوشتی فرهنگسازی است

«محصولی که براساس استانداردهای مصوب ملی و با اخذ پروانه بهداشتی تولید شده، ماهیتاً نمی‌تواند کالای آسیب‌رسان تلقی شود که اگر این‌گونه باشد بایستی در همان مراحل اولیه بررسی‌های لازم انجام شود و…» آنچه خواندید بخش‌هایی از صحبت‌های محمدکاظم اوجی، مدیرعامل «دمس شیراز» است که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید.

مهم‌ترین مشکلات پیش‌روی تولیدکنندگان در نیمه نخست سال‌جاری را تشریح کنید.
متأسفانه امروز مسائل عدیده‌ای گریبانگیر تولیدکنندگان کلیه صنایع شده است که از جمله امکان تامین مواد اولیه، تأمین نقدینگی، قوانین دست و پاگیر،واردات و صادرات،عدم ثبات بازار و… اشاره کرد. از سوی دیگر قطعاً همانند بقیه اقشار جامعه‌، مشکلات اقتصادی، بیش از هر مسأله دیگری حائز اهمیت بوده و این امر برکلیه امور تولیدی تأثیر‌گذار می‌باشد.

انجمن جهت اطمینان بخشیدن به مصرف‌کنندگان درخصوص مصرف فرآورده‌های گوشتی باید از چه اهرم‌هایی استفاده کند؟
بی‌شک یکی دیگر از بزرگترین مشکلات تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی در عرصه فروش،عدم آگاهی مصرف کننده و سوء استفاده عده‌ای غیرصاحب نظر و تبلیغات منفی در زمینه مصرف این فرآورده‌ها می‌باشد، لذا به‌نظر می‌رسد بزرگترین رسالت انجمن فرآورده‌های گوشتی، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به عموم مردم جامعه می‌باشد که البته این مسأله دست یاری ارگان‌های نظارتی را به عنوان بازوی کمکی به انجمن می‌طلبد تا با توجه به اعتماد مصرف کننده به آنها، بتوان در راستای برطرف کردن شک و بدگمانی جامعه به این فرآورده گام برداشت.

مهم‌ترین اقدامات در راستای افزایش مصرف سرانه فرآورده‌های گوشتی را با توجه به میانگین پایین مصرف در کشور تشریح کنید.
همانطور که قبلاً هم اشاره شد، قطعاً اطلاع‌رسانی در‌خصوص ارزش‌های غذایی فرآورده‌های گوشتی و ایجاد اطمینان خاطر در زمینه تولید بهداشتی با نظارت کامل توسط کارشناسان مجرب و همچنین استفاده از مواد اولیه مرغوب و سالم در کارخانجات صاحب‌نام، می‌تواند راه‌گشای افزایش سرانه مصرف این فرآورده‌ها باشد.

آیا درج لوگوی انجمن بر روی محصولات فرآورده‌های گوشتی و یا گریدبندی کیفی تولیدکنندگان می‌تواند راهی برای اطمینان خاطر مصرف‌کنندگان و مقابله با تخریب‌های فضای مجازی تلقی شود؟
مسأله شایان ذکر در خصوص درج لوگوی انجمن فرآورده‌های گوشتی بر پوشش محصولات این است که اگر چه که ممکن است این امر در ایجاد اطمینان خاطر در مصرف‌کننده تأثیر‌گذار باشد، لیکن سؤال مطرح شده این است که آیا وجود لوگوهای ادارات نظارتی که ضامن سلامت و کیفیت کالا می‌باشند، نباید همین نقش را در ذهن مصرف کننده تداعی کند؟ همچنین در‌خصوص گرید‌بندی کارخانجات، لازم به‌ ذکر است که این مسأله، نیازمند بررسی دقیق، علمی و عملی زیر‌نظر متخصصین امر بوده و قطعاً قوانین حال حاضر در این خصوص بسیار غیرمنصفانه و غیر کاربردی می‌باشد.

برای خروج فرآورده‌های گوشتی از لیست کالاهای آسیب‌رسان چه پیشنهاداتی دارید؟
در وحله اول باید در نظر داشت که محصولی که براساس استانداردهای مصوب ملی و با اخذ پروانه بهداشتی تولید شده ماهیتاً نمی‌تواند کالای آسیب‌رسان تلقی شود، که اگر این‌گونه باشد بایستی در همان مرحله اولیه بررسی‌های لازم انجام گردد، لذا تکیه بر ارزش‌های غذایی فراوان و مطابقات با سلایق متفاوت از جمله شاخص‌های قابل توجه در فرآورده‌های گوشتی می‌باشد. آگاهی‌سازی، تبلیغات و برگزاری بازدیدهای عمومی از کارخانجات تولیدی می‌تواند باعث شفاف‌سازی و ایجاد اطمینان خاطر در مصرف کننده گردد.

لطفاً گزارشی از فعالیت کمیته فتی در نیمه نخست سال ارایه دهید ودر خصوص برنامه های آتی توضیح دهید.
به‌عنوان حرف آخر باید خاطر نشان ساخت که برای چرخاندن چرخ تولید هر کارخانه اقشار مختلفی از جامعه شامل دکترا، مهندسین، کارشناسان، کارگران، رانندگان و طیف وسیعی از افراد با تخصص‌های متفاوت دست به‌دست هم می‌دهند‌. بنابراین حمایت از صنعت در حقیقت بانی آوردن نان بر سفره خیل کثیری از جامعه می‌شود. لذا امید است با کمک و یاری در مسیر رشد و شکوفایی صنعت، باعث آبادی روزافزون کشور عزیزمان ایران باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *