انتظار نظارت میکروسکوپی و سلولی از تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی منصفانه نیست

مهندس رمضان فلاحتی، رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی:

انتظار نظارت میکروسکوپی و سلولی از تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی منصفانه نیست

توقع دقت میکروسکوپی و در حد سلولی از ورود غضروف و یا استخوان از تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی که روزانه تا 20 تن تولید دارند، نابجاست.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی، مهندس رمضان فلاحتی، رئیس هیأت مدیره انجمن ضمن بیان این مطلب افزود: باید در نظر داشت که در آزمون‌های بافت‌شناسی که متأسفانه کارخانجات را به دردسر انداخته، بحثی میکروسکوپی و سلولی مطرح است که در واحدهای تولیدی نمی‌توان به حد سلولی از ورود غضروف و یا استخوان که در قصابی ایجاد می‌شود و در مورد گوشت‌های وارداتی نیز وجود آن‌ها به اثبات رسیده جلوگیری کرد.
وی تأکید کرد: بهتر است سازمان‌های نظارتی با برخورد منطقی و آزمایشات متعدد به این‌گونه عدم تطابق‌ها رسیدگی کنند و کارخانجات را به سمت تولید بهتر رهنمون سازند.
فلاحتی یادآور شد: البته با تشکیل جلسات مشترک امید است که در جهت بهبود استانداردهای این صنعت گام برداشته شود.
وی با بیان این‌که هیچ سرمایه‌گذاری در ایران با نیت سوء، کار سرمایه‌گذاری خود را انجام نمی‌دهد و مسائلی که در جریان تولید برای آنها رخ می‌دهد، گاهاً باعث تصمیم‌گیری‌های اشتباه می‌شود که در برخی مواقع به تعطیلی واحدهای تولیدی می‌انجامد، اظهار داشت: امروز جریمه‌‌های سنگین که به خاطر قیمت‌گذاری از واحدها اخذ می‌شود در برخی مواقع واقعاً کمرشکن است و کارخانجات اکثراً فقط تأثیر افزایش قیمت مواد اصلی (مرغ، گوشت و روغن) را در نظر می‌گیرند ولی استدلال آنها پذیرفته نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *