افزایش تولید گوشت گاو و گوسفند با نزدیکی به کریسمس

سرویس بین‌الملل: برای برآورده سازی حجم تقاضای گوشت گاو در آخرین ماه سال 2023،تولید گوشت گاو در انگلستان برای ماه اکتبر (آبان 1402) به 82هزار و 100 تن رسید که نسبت به ماه سپتامبر (مهر1402) 14درصد افزایش داشته است.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران تا کنون حجم تولید گوشت گاو نسبت به سال قبل در حدود 2 هزار و800 تن کمتر بوده است.
بر پایه این گزارش تعداد کشتار گاوها در ماه اکتبر تا 180هزارو500 راس رشد کرد، که این مقدار نسبت به سال قبل 17هزارو100 راس افزایش داشته است . تعداد کشتارگاوها در اکتبر در مقایسه با همان دوره سال قبل حدود 3هزارو900 راس کمتر بود. وزن گاوهای اصلی در اکتبر نسبتاً ثابت ماند و به طور میانگین با کاهشی کوچک به مقدار 0.6 کیلوگرم روبرو شد. به طور کلی، وزن کارکاس گاوها در طول سال با وجود رشد قوی چمن، کم تر بوده است. تعداد کشتار گاوهای ماده در ماه اکتبر به 64هزار راس رسید که نسبت به ماه سپتامبر 14هزارو400 راس (29 درصد) افزایش داشت. با این حال، این رقم هنوز 4.6 درصد کمتر از سال گذشته است. قیمت گاوهای ماده به دلیل کاهش تقاضا برای گوشت گاو در طول تابستان، کاهش یافته است و این روند نیز در اتحادیه اروپا گزارش شده است.
تولید گوشت گوسفند در انگلستان در ماه اکتبر به 25هزارو200 تن رسید،که رشدی 2هزارو300 تنی (10 درصد) است و در راستای فروش فصلی است. تعداد گوسفندهای تمیز کشتار شده در ماه اکتبر بیش از 1.1 میلیون راس بود که نسبت به سپتامبر بیش از 100هزار راس افزایش یافت. این تعداد 113هزار راس کمتر از میانگین پنج سال گذشته بوده. کشتار گوسفندهای بالغ نیز همچنان کمتر از سطح سال گذشته است و در اکتبر با کاهش 13هزارو600 راس (9 درصد) به 144هزارو100 راس رسیده است.وزن کارکاس گوسفندان تمیز در ماه اکتبر به طور میانگین 19.5 کیلوگرم بود که با کاهشی حدود 0.2 کیلوگرم روبرو شد. این مقدار کمی کمتر از وزن‌های دو سال گذشته است، اما نزدیکتر به میانگین پنج ساله قرار دارد.
( کارکاس به بخش بدن حیوان پس از کشتار و خارج کردن اجزای غیرقابل مصرف مانند پوست، دستگاه گوارشی، سیستم تنفسی و عضلات غیرقابل مصرف، اطلاق می‌شود. به طور ساده، کارکاس بخش قابل استفاده و قابل تهیه گوشت حیوان پس از کشتار است. این شامل اجزایی مانند گوشت، استخوان‌ها، چربی و دیگر اجزا قابل استفاده جهت تهیه محصولات گوشتی می‌شود. کارکاس در صنعت گوشت، به عنوان محصول نهایی و قابل فرآوری استفاده می‌شود و به صورت تمام یا به قطعات کوچکتر مانند گوشت خام، گوشت قطعه‌بندی شده، استخوان‌ها و چربی‌ها عرضه می‌شود.)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *