چالش بزرگ تأمین سرمایه در گردش تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران خبر داد:

چالش بزرگ تأمین سرمایه در گردش تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی

با توجه به افزایش چشمگیر قیمت مواد اولیه و از آنجایی‌که بیش از 80 درصد قیمت تمام شده صنعت فرآورده‌های گوشتی ناشی از مواد اولیه است، شرکت‌ها در تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز با مشکل جدی مواجه هستند.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی، مهندس جمال حسین‌زاده، دبیر این انجمن ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: تامین سرمایه در گردش برای تولیدکنندگان در صنعت غذا همواره یکی از مشکلات اساسی در تداوم فعالیت می‌‌باشد و در رشته فعالیت تولید فرآورده‌های گوشتی نیز بیش از 80 درصد قیمت تمام شده به هزینه مواد اولیه اختصاص دارد و تغییراتی که در قیمت خرید گوشت گوساله، گوشت‌ مرغ، روغن و … ایجاد شد، تامین سرمایه در گردش مورد نیاز برای تولیدکنندگان را بسیار دشوارتر از قبل کرده است و سیاست‌های انقباضی بانک‌ها نیز مزید بر علت شده است.
وی افزود: از سوی دیگر افزایش قیمت تمام شده موجب کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان شده است و تولید محصولات با بیش از 70 درصد گوشت به‌دلیل روند نزولی تقاضا کاهش چشمگیری داشته است.
حسین‌زاده اظهار داشت: افزایش قیمت تمام شده محصولات و کاهش قدرت خرید مردم منجر به کاهش تولید و کاهش انگیزه برای سرمایه‌گذاری جدید و توسعه فعالیت شرکت‌ها شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *