نظارت بر صنعت فرآورده‌های گوشتی سختگیرانه است

عباس محمدی فخار، بازرس اصلی انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی:
نظارت بر صنعت فرآورده‌های گوشتی سختگیرانه است
نظارت بر روی فعالیت صنعت فرآورده‌های گوشتی سختگیرانه است و باید سوسیس و کالباس از لیست کالاهای آسیب‌رسان خارج شوند.
به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی، عباس محمدی فخار، بازرس اصلی انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: به‌عنوان نمونه ما در کارخانجات خود، مسئول کنترل کیفی و مسئول فنی داریم، اما در استان قم ما را مجبور کرده‌اندکه یک کارشناس دامپزشکی را نیز استخدام کنیم که در قانون صراحتاً به این امر اشاره نشده است.
وی افزود: مسأله دیگر این که سال گذشته هیأت مدیره انجمن، زحمات زیادی در رابطه با برگزاری جلساتی را کشید و طی این جلسات مصوب شد که سوسیس و کالباس از لیست کالاهای آسیب‌رسان خارج شود، اما به دلیل عدم هماهنگی دستگاه‌های اجرایی به مدت سه ماه مجدداً این محصولات در لیست کالاهای آسیب‌رسان قرار گرفت. متأسفانه هم اکنون به خاطر هجمه‌ها و برچسب‌های اتهام در مراجعه به نهاد یا سازمان، به جای این که خود را کارآفرین و تولیدکننده قلمداد کنیم، در کسوت یک متهم می‌بینیم که امیدواریم هرچه زودتر از زیر بار این اتهام جان سالم به در ببریم.
محمدی فخار افزود: اخیراً گاهی شاهد هستیم که وقتی شکایتی از محصول ما در جامعه مطرح می‌شود، پیش فرض این است که ما را مقصر می‌دانند و تا زمانی که خلاف آن اثبات شود، متهم به حساب می‌آییم و گاهی نیز این امر باعث اخاذی‌هایی از سوی برخی افراد سوءاستفاده‌گر می‌شود؛ به طوری که به راحتی طی یک تماس تلفنی به ما اعلام می‌کنند که در فلان محصول شما، شیء نامعلومی مشاهده شده و حتی بدتر از آن در محصول اقدام به جاسازی مواد غیرمفید کرده و بدین ترتیب ما را وادار به پرداخت مبالغی می‌کنند و اگر نپذیریم، تهدید به ارجاع به وزارت بهداشت می‌شویم. در واقع در کشور ما این صنعت، جایگاه واقعی خود را نیافته است.
وی تأکید کرد: در این رابطه از تمامی رسانه‌ها تقاضا داریم تا سعی کنند با تبلیغات مناسب در جهت رفع مشکل کمک کنند.تأمین مواد اولیه نیز یکی دیگر از مشکلات صنعت است؛ از زمانی که سامانه جامع تجارت و سامانه انبار را راه‌اندازی کردند، تهیه مواد اولیه مدتی زمان‌بَر شده است و وقتی به سایت این سامانه نیز مراجعه می‌کنیم، نه راهنمای مناسبی هست و نه جایی وجود دارد که توسط پیام، مشکل خود را مطرح کنیم و باید آنقدر صبر کرد تا کارشناس مربوطه، پیام را دیده و جواب دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *