مواد نگهدارنده فرآورده‌های گوشتی ایران کمتر از اروپا و آمریکاست

رمضان فلاحتی، رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران:

مواد نگهدارنده فرآورده‌های گوشتی ایران کمتر از اروپا و آمریکاست

مواد نگهدارنده محصولات فرآورده‌های گوشتی ایران 80 PPM به نسبت کشورهای اروپایی و آمریکایی کمتر است.
مهندس رمضان فلاحتی، رئیس هیأت‌ مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: در سال 74 تا 75 در تدوین و بازنگری اولیه استاندارد2303 با توجه به حسن کارهای انجام شده در کشتارگاه‌های مرغ و گوشت، استانداردهای نیتریت را از 150 به 120 رساندیم و این امری است که کمتر کسی جرأت دست بردن در آن را دارد. در واقع مواد نگهدارنده این محصولات در حد کاملا ًمنطقی و قابل‌قبول است و میزان آن نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکا 80 PPM کمتر است و این از مزایای صنعت فرآورده‌های گوشتی در کشور ما محسوب می‌شود.
وی افزود: هم اکنون در اروپا و آمریکا این گونه محصولات را با چربی خوک که یک چربی کاملاً اشباع شده است، لطیف کرده و به بازار عرضه می‌کنند، اما ما سال‌ها است که روغن مایع را جایگزین کرده‌ایم و به تازگی در اروپا به این نتیجه رسیده‌اند که از روغن مایع به جای چربی خوک استفاده کنند.
فلاحتی تأکید کرد: اگر از این صنعت حمایت شود، رو به رشد خواهد بود چون در آینده مورد نیاز است و می‌تواند محصول مناسبی جهت رشد و تغذیه افراد در سن رشد باشد، از این‌رو درصورتی که مسئولان به این صنعت با نگاه میانه‌رو و عادلانه نگاه کنند، علاوه بر این که محصول مضری نیست، بلکه می‌تواند برای جامعه مفید نیز باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *