ضرورت تغییر دیدگاه سازمان‌های ناظر

مهندس سید محسن گل‌افشانی، نایب رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران تأکید کرد:

ضرورت تغییر دیدگاه سازمان‌های ناظر

«تا زمانی‌که دستگاه‌های ناظر به صنعت فرآورده‌های گوشتی به‌عنوان یک غذای آسیب‌رسان نگاه کنند و تلاش‌ آن‌ها در راستای ایجاد محدودیت‌های جدید متمرکز باشد، طبیعی است که تولیدکنندگان هم به‌دنبال رهایی از محدودیت‌ها گام بردارند.»
مهندس سید محسن گل‌افشانی، نایب رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران و مدیرعامل شرکت «شکوه طعام» در گفت‌وگو با خبرنگار ما با تأکید بر این مسأله مهم خواستار تغییر طرز فکر دستگاه‌های ناظر بر مبنای واقعیت‌ها شد. مشروح گفت‌وگو در ادامه می‌آید.

مهمترین مشکلات تأمین مواد اولیه تولید و بسته‌بندی صنعت فرآورده‌های گوشتی در سال‌جاری را تشریح کنید.
با توجه افزايش قيمت ارز و سخت شدن تامین آن، مواد اولیه‌ای که از خارج کشور تهیه می‌شود دچار افزایش قیمت شد و مواد اولیه دیگری مانند پوشش‌های پلی‌آمیدی که تولید داخل کشور است، ولی برای تهیه مواد‌اولیه خودشان وابستگی به خارج از کشور دارند نیز با افزایش قیمت مواجه شدند.
با تلاش بازرگانان و تولید‌کنند‌گان مواد اولیه، صنعت فرآورده‌های گوشتی در سال‌جاری با کمبود شدید و یا بحران تأمین مواد اولیه مواجه نشد، ولی افزایش قیمت را شاهد بودیم.

چه صحبتی با ارگان‌های نظارتی نظیر سازمان ملی استاندارد، سازمان دامپزشکی و سازمان غذا و دارو جهت تسهیل تولید در صنعت فرآورده‌های گوشتی دارید؟
تغییر دیدگاه و نگرش به صنعت فرآورده‌های گوشتی از جانب سازمان‌های ناظر مهمترین درخواست تولیدکنندگان است.
تازمانی‌که ازنظر سازمان‌های ناظر، فرآورده‌های گوشتی یک غذای آسیب رسان به سلامت مصرف کننده باشد تلاش آنها برای ایجاد محدودیت‌های جدید صورت می‌گیرد و سعی ما هم برای رهایی از محدودیت‌ها متمرکز می‌شود.
اگر این طرز فکر ونگاه برمبنای واقعیت‌های موجود تغییر یابد، بخش زیادی از فقر وکمبود پروتئین درتغذیه مردم برطرف خواهد شد.

برای ایمن‌سازی صنعت فرآورده‌های گوشتی به نسبت هجمه‌هایی که گاه و بی‌گاه این صنعت را مورد تهدید قرار می‌دهد چه توصیه‌هایی دارید؟
آگاهی مصرف کننده می‌تواند صنعت غذا را از هجمه‌های غیر واقعی، ایمن ‌کند‌.
استفاده از فضای مجازی وامکان بازدید مستقیم از فرآیند تولید می‌تواند در رسیدن مصرف کننده به درک صحیح از واقعیت‌ها کمک کند.
برخورد متناسب دستگاه قضایی با افرادی که بادادن اطلاعات غلط وغرض ورزانه، آبروی صنعت غذا وامنیت غذایی جامعه را هدف گرفته‌اند نیز در کاهش هجمه‌های دروغین اقدامی مؤثر تلقی می‌شود.

جهت ارتقای مصرف سرانه فرآورده‌های گوشتی چه پیشنهادهایی دارید؟
افزایش قیمت گوشت قرمز و مرغ باعث شده که دهک‌های نيازمند جامعه قدرت خرید خود را از دست بدهند و از این‌رو مسئولین امر می‌توانند با همکاری سازمان‌های ناظر، محصولات فرآورده‌های گوشتی را در سبد کالایی حمایتی قرار دهند که هم کمبود پروتئین تغذیه مردم جبران شود و هم مصرف سرانه فرآورده‌های گوشتی افزایش پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *