دولت چهاردهم نسبت به کاهش نرخ موادغذایی اهتمام داشته باشد

رئیس هیأت مدیره تعاونی تولیدکنندگان سوسیس و کالباس وطن:

دولت چهاردهم نسبت به کاهش نرخ موادغذایی اهتمام داشته باشد

دولت چهاردهم نسبت به کاهش نرخ موادغذایی اهتمام داشته باشدنائب رئیس انجمن صنایع غذایی استان قم با اشاره به انتخابات دولت چهاردم عنوان کرد: دولت چهاردم نسبت به کاهش نرخ موادغذایی اهتمام داشته باشد.
محمد حسین فخاری، رئیس هیأت مدیره تعاونی تولیدکنندگان سوسیس و کالباس وطن، عضو هیأت مدیره خانه صمت استان قم و نایب رئیس انجمن صنایع غذایی استان قم با اشاره به فرصت انتخابات در روز جمعه ۸ تیرماه جهت انتخاب اصلح گفت: یکی از ارکان اساسی معیشت مردم غذا و امنیت غذایی است که توجه ویژه دولت ها را می طلبد و در سراسر دنیا نیز این مهم مورد توجه است.
وی ادامه داد: امنیت غذایی باید از زوایای مختلفی مورد رصد و توجه قرار بگیرد و از تورم قیمت مواد غذایی تا مصرف میزان پروتئین و ویتامین ها توسط مردم باید مورد بررسی دولتمردان باشد تا ضمن توجه به مصرف غذای سالم و کافی توسط آحاد جامعه بویژه در مواردی مثل لبنیات، از گسترش مصرف تغذیه ناسالم و از بین رفتن توان جسمی افراد جلوگیری شود.
فخاری از جمله موانع مصرف مواد غذای را نوسان و رشد بی رویه قیمت دانست و گفت: در سایر جوامع بین المللی بر تولیدات مواد غذایی مالیات مضاعف و پرداخت مالیات توسط مصرف کننده صورت نمی گیرد اما امروز شاهد آن هستیم که مصرف کننده نهایی حدود ۱۰ درصد مالیات نهایی پرداخت می کند و این عامل خود موجب تورم و گرانی و در نتیجه موجب کاهش مصرف است.
وی در ادامه با اشاره به نقش موثر مصرف صحیح و کافی مواد غذایی در کاهش بیماری ها عنوان کرد: کاهش مصرف مواد غذایی موجب وارد شدن ضربه به سلامت مردم و رشد مصرف و واردات دارو خواهد شد که در سال های اخیر شاهد تبدیل شدن این موضوع به یکی از اصلی ترین چالش ها در کشور هستیم.
فخاری در پایان با اشاره به نیاز کنترل نوسانات قیمت گوشت، مرغ و لبنیات در کشور توسط دولت چهاردهم عنوان کرد: نیاز داریم تا با انتخاب اصلح شاهد بوجود آمدن ثبات در نرخ مواد غذایی و امنیت غذایی در بین آحاد جامعه باشیم تا روزهای خوبی برای مردم و برای صنعت شاهد باشیم. / روابط عمومی خانه صنعت معدن و تجارت استان قم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *