انواع تکنیک‌های بسته‌بندی سوسیس و کالباس

‌سرویس بین‌الملل: سوسیس و کالباس معمولاً با استفاده از مواد مختلف بسته‌بندی می‌شود تا از تازگی و حفظ کیفیت این محصولات در طول نگهداری و حمل و نقل اطمینان حاصل شود.
به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع گوشتی ایران، Vacuum-Sealed Packaging یا بسته‌بندی خلاء یک روش بسته‌بندی است که در آن هوا از بسته بندی خارج شده و بسته به صورت هوابندی، سربسته می‌شود. از مزایای بسته بندی خلاء می‌توان به افزایش ماندگاری محصول، جلوگیری از آلودگی، صرفه‌جویی در فضا، حفظ کیفیت و سهولت نگهداری و حمل و نقل اشاره کرد که در نتیجه به افزایش ماندگاری سوسیس‌ها با کاهش قرار گرفتن در معرض اکسیژن کمک می‌کند.


Modified Atmosphere Packaging( MAP) نیز یکی دیگر از انواع تکنیک بسته‌بندی در این صنعت است که در آن محتوای گازی داخل بسته تغییر داده می‌شود تا ماندگاری و کیفیت محصول افزایش یابد.
در این روش، بعد از قرار دادن محصول در بسته، هوای داخل بسته با ترکیب خاصی از گازها (معمولاً اکسیژن، دی‌اکسید کربن و نیتروژن) تعویض می شود. این ترکیب گازی به‌دلیل کاهش اکسیژن و افزایش دی‌اکسید کربن، رشد باکتری‌ها و فساد محصول را به تأخیر می اندازد و در عین‌حال رنگ و بافت سوسیس‌ها را نیز حفظ می‌کند.
Plastic Casings نیز به پوشش‌های پلاستیکی گفته می‌شود که به عنوان بسته‌بندی محصولات استفاده می‌شوند.
پوشش‌های پلاستیکی می‌توانند از جنس پلی‌اتیلن، پلی‌پروپیلن، PVC و سایر پلیمرها باشند. این پوشش‌ها با ویژگی‌های متنوعی مانند عایق بودن، شفافیت، انعطاف پذیری و مقاومت در برابر ضربه طراحی می‌شوند.
سوسیس‌ها را می‌توان در محفظه‌های پلاستیکی بسته بندی کرد که یک سد محافظ در برابر آلاینده‌ها است و به حفظ رطوبت کمک می کند. روکش‌های پلاستیکی در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف وجود دارد و معمولاً برای سوسیس‌های تازه یا پخته شده استفاده می‌شود.


افزودنی است Natural Casings نیز یکی از انواع بسته‌بندی در صنعت سوسیس و کالباس است که برای قرار دادن و نگهداری محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پوشش‌های طبیعی معمولاً از منابع طبیعی مانند روده حیوانات (گاو، گوسفند، بز)، چربی حیوانات، پوست طبیعی برخی حیوانات مانند بوقلمون پس از فرآیند آماده سازی به عنوان کاسینگ استفاده می شوند.Natural Casings در مقایسه با پلاستیک، معمولاً قابل تجزیه و تخریب پذیرتر است و فواید زیست محیطی بیشتری دارند.


ماشین‌های بسته‌بندی سوسیس و کالباس نقش مهمی در فرآیند بسته‌بندی ایفا می‌کنند و به‌طور خودکار آب‌بندی، برچسب‌گذاری و تقسیم‌بندی سوسیس‌ها انجام‌ می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *